چوب پلاست ون وود
رزومه و گواهی نامه های شرکت

دستورالعمل نصب نما و کفپوش های چوب پلاست ون وود

نصب نما و کفپوش های چوب پلاست

نکاتی را که می بایست در هنگام نصب پروفیل های چوب پلاست رعایت کنیم:

در ابتدا می ­بایست برای پروژه خود انتخاب مناسبی از نوع پروفیل­­ های چوب پلاست داشته باشیم. لذا خواهشمند است با مشاوره مناسب، انتخاب درستی داشته باشید.

پروفیل­ های چوب پلاست باید پس از حمل در محل پروژه باید در سطحی کاملاٌ صاف قرار بگیرند. با توجه به ماهیت کامپوزیت ­­های چوب پلاست که بصورت سازه ­­ایی قابل استفاده نمی­­ باشند، جهت اجرا نیازمند زیرسازی مناسب هستند. یکی از مناسب­ترین متریال ­­ها برای زیرسازی، پروفیل آهن می ­­باشد. بدین منظور، بسته به محل پروژه و نوع آن، باید از قوطی 40×40، میلیمتر استفاده گردد. و برای جلوگیری از خوردگی، استفاده از ضد زنگ مناسب در همه وجه قوطی ­‎ها الزامی می ‎باشد.

نکته بسیار مهم:

در شرایط آب و هوایی مرطوب مانند شمال و جنوب کشور می بایست زیر سازی دوبل انجام گردد.

بدین صورت که ابتدا آهن کشی با قوطی 40*40 میلیمتر با قاب های 80*80 سانتیمتر انجام پذیرد. سپس برروی آن تیرریزی با استفاده از  الوارهای چوبی 40*40 میلیمتر با آکس 25 سانتیمتر صورت پذیرد.

{دلیل این کار ، به علت اینکه ضخامت پروفیل های آهن موجود در بازار نهایتا 2 میلیمتر بوده. و پس از استفاده از پیچ و فرو رفتن در آهن زیرسازی ((دقیقا در نقطه ای که پیچ در آهن زیرسازی درگیر می باشد)). بعد از مدت زمان نسبتا کوتاهی پوسیده و در اثر انبساط و انقباض های طبیعی محصول بریده می گردد. و باعث آسیب رساندن به پروفیل و در نهایت پروژه می گردد.}

سطح پروژه مورد نظر باید تراز بوده و شیب و ارتفاع مناسب جهت زیرسازی در آن بصورت دقیق اعمال گردد. همچنین پروفیل های زیرسازی در جهت عمود بر پروفیل­ های چوب پلاست و با حداکثر فاصله 25 سانتیمتر از یکدیگر قرار گیرند.

پروفیل­ های زیرسازی با استفاده از پایه و یا مواد مشابه به کف زمین وصل می­ شوند.

فاصله پروفیل چوب پلاستِ موازی با دیوار هم­ جهت می ­­بایست حداقل 12 میلیمتر باشد.(به جهت انبساط و انقباض طبیعی محصول)

پروفیل­­ های چوب پلاست در جهت عمود بر پروفیل ­های زیرسازی بوسیله کلیپس T کنار هم قرار می­ گیرند.

پیشنهاد ما این است که حداکثر طول هر پروفیل چوب پلاست مورد استفاده جهت کف حداکثر 300 سانتیمتر باشد. و در انتهای آن، زیرسازی مورد استفاده دوبل گردد. و تعداد کلپیس مورد استفاده در انتهای هر تخته نیز دو عدد باشد.

فاصله استاندارد، جهت زیرسازی (زیر سری) انتهای شاخه ها 6  سانتیمتر آکس به آکس می باشد که جداگانه برای هر شاخه می بایست دوبل گردد.

با توجه به انبساط و انقباض طولی پروفیل­ های چوب پلاست در فصول مختلف سال، ضروریست در هنگام نصب حداقل فاصله 6 میلیمتری بین دو الوار در نظر گرفته شود. (با توجه به زمان اجرای پروژه در فصول سرما و گرما، ممکن است این فاصله کم و یا زیاد شود).

استفاده از بست های تی ون وود در پروزه ضروری می باشد.

چند نکته مهم:

حتما می بایست: پس از خرید محصولات چوب پلاست و حمل آن به محل پروژه، پروفیل های چوب پلاست از بسته بندی خارج شده و حداقل 48 ساعت در هوای آزادِ محیطِ نصب قرار گیرند. تا قبل از نصب با شرایط آب و هوایی منطقه ی مورد نظر همخوان گردند.

دقت نمایید که زیرسازی و فواصل بین پروفیل های زیرسازی به صورت آکس به آکس حداکثر 25 سانتیمتر می باشد.

بشدت توصیه می شود که در هنگام نصب، فواصل بین پروفیل های چوب پلاست و همچنین فواصل آنها با دیوار مقابل و مجاور بدقت رعایت شود. در غیر اینصورت بدلیل انبساط و انقباضِ الوار های چوب پلاست، ممکن است پروژه مورد نظر دچار آسیب گردد.

پیشنهاد می شود یک ماه بعد از نصب الوار های چوب پلاست در هر پروژه ایی، ناظرِ نصب اولین بازدید خود را از محل پروژه انجام دهد. تا در صورت وجود مشکلات جزئی، آنها را به راحتی برطرف کنند تا مانع از پیشروی آسیب ­های احتمالی شوند.

جهت نصب نما تفاوت تنها در آکس زیر سازی ها می باشد. که استاندارد آن 40 سانتیمتر فاصله ، بین قوطی ها می باشد و سایر شرایط با نصب کفپوش یکسان می باشد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و هماهنگی جهت نصب و اجرا با ما در تماس باشید.