چوب پلاست ون وود
رزومه و گواهی نامه های شرکت

اهمیت چوب پلاست در ساخت و ساز

اهمیت چوب پلاست در ساخت و ساز

اولویت بندی برای منابع پایدار: نگاهی به مزایای استفاده از چوب پلاست

چوب پلاست چیست؟

چـوب پلاسـت نوعی ماده کامپوزیتی است که ظاهر و حس چوب سنتی را با دوام و استحکام پلاستیک ترکیب می کند. چوب پلاست یک جایگزین فوق العاده و سازگار با محیط زیست برای محصولات چـوبی سنتی است. زیرا از پلاستیک های بازیافتی مانند PVC، HDPE یا LDPE ساخته می شود.

چوب پلاست مزایای زیادی نسبت به الوار معمولی دارد. این محصول بسیار بادوام تر از محصولات طبیعی مانند کاج یا سدر است. و آن را برای کاربردها و استفاده در فضای باز که شرایط آب و هوایی می تواند به سرعت روی چوب های معمولی تأثیر بگذارد، ایده آل نموده است. علاوه بر این، چوب پلاست، به غیر از تمیز کردن گاه به گاه با آب و صابون، نیازی به نگهداری خاصی ندارد.

این امر چوب پلاست را به ویژه برای کارفرمایانی که وقت کافی برای اختصاص به تعمیر و نگهداری مکرر یا بازسازی ندارند، جذاب می کند. در نهایت،  معمولا تولید چـوب پلاسـت به دلیل هزینه پایین تر و دسترسی آسان از طریق فرآیندهای تولید انبوه، کمتر از محصولات چوبی واقعی هزینه دارد.

اهمیت چوب پلاست در ساخت و ساز

انواع چوب پلاست

چـوب پلاست PVC

اهمیت چوب پلاست در ساخت و ساز

نوعی چوب پلاست است که از پلی وینیل کلراید یا PVC ساخته می شود. این ماده چندین دهه است که وجود داشته و به دلیل استحکام، دوام و مقاومت در برابر عوامل جوی بسیار محبوب است. مانند چوب های طبیعی پوسیده نمی شود، بنابراین بدون ترس از پوسیدگی یا آسیب می توان از آن در فضای باز استفاده کرد. چوب پلاست پی وی سی همچنین خواص عایق خوبی را در مقایسه با انواع دیگر خود داراست. و آن را به انتخابی جذاب برای پروژه های ساختمانی مانند عرشه و حصار در فضای باز تبدیل می کند.

pvc

اهمیت چوب پلاست در ساخت و ساز

چوب پلاست HDPE

یکی دیگر از انواع رایج چوب پلاست است که از پلی اتیلن با چگالی بالا (HDPE) ساخته شده است. این ماده محافظت فوق العاده ای در برابر اشعه ماوراء بنفش را فراهم می کند. زیرا مانند سایر پلاستیک ها در برابر نور خورشید از بین نمی رود. چـوب پلاست HDPE همچنین در برابر آب بسیار مقاوم است. همین امر این باعث می شود آن را برای کاربردهایی مانند عرشه قایق و اسکله که در آن تماس طولانی مدت با رطوبت وجود دارد، ایده آل باشد. علاوه بر این، چوب پلاست HDPE در مقایسه با محصولات چـوبی سنتی، فاقد سموم است و به حداقل نگهداری نیاز دارد. این به کاهش هزینه‌های مربوط به نگهداری در طول زمان کمک می‌کند. و در عین حال، از لحاظ ظاهری و زیبایی شناسی، برای هر پروژه ای جذاب است.

نیمکت

چوب پلاستیک LDPE

این نوع از چوب پلاست، عمدتا از پلی اتیلن با چگالی کم (LDPE) ساخته می شود. این نوع از چوب پلاست در مقایسه با سایر انواع کامپوزیت های چـوب پلاسـت، نرم‌تر از چوب‌های استاندارد است. اما به لطف پیوندهای مولکولی قوی‌اش باعث می‌شود هنگام استفاده طولانی در محیط‌های باز، نسبت به چوب‌های استاندارد، در برابر سایش و پوسیدگی بسیار مقاوم تر باشد. نرمی آن امکان برش و ماشینکاری را در طول پروژه های ساخت و ساز آسان  و فراهم می کند. بنابراین نگرانی در مورد خرد شدن یا ترک خوردن در طول مراحل نصب نداشته باشید! علاوه بر این، چوب پلاست LDPE به دلیل ماهیت انعطاف پذیری که دارد بهتر از اکثر چـوب های سنتی در برابر ضربه مقاومت می کند. این تضمین می کند که محصول نهایی شما علیرغم قرار گرفتن در معرض شرایط جوی نامساعد  طول عمر مفید و ماندگاری بیشتری داشته باشد.

کفپوش

مزایای چوب پلاست

یکی از مزایای اصلی چـوب پلاسـت این است که بسیار بادوام و ماندگار است. و آن را برای استفاده در محیط های باز ایده آل می کند. بر خلاف چـوب سنتی، چـوب پلاست در معرض آب یا تغییر دما در طول زمان پوسیده یا تحلیل نمی‌رود. این باعث می شود که آن را به یک انتخاب عالی برای هر پروژه ای تبدیل کند.

 علاوه بر این، ثابت شده است که چـوب پلاست تا چهار برابر بیشتر از چوب‌های سنتی با حداقل نگهداری دوام می آورد. این امر طول عمر آن را حتی در آب و هوای خشن که محصولات چوبی معمولی به دلیل تماس با رطوبت یا تغییرات شدید دما به سرعت دچار پوسیدگی می شوند را تضمین می کند.

یکی دیگر از مزایای چوب پلاست این است که در مقایسه با محصولات چـوبی طبیعی، محافظت عالی در برابر آب و هوا و آب دارد. مانند الوار معمولی آب را جذب نمی کند. هیچ نگرانی در مورد تاب برداشتن یا سایر انواع آسیب های ناشی از قرار گرفتن در معرض طولانی مدت باران یا بارش برف وجود ندارد. علاوه بر این، بسیاری از نمونه ها حاوی تثبیت کننده های UV هستند. که آنها را در برابر از بین رفتن در برابر نور مستقیم خورشید، مقاوم می کند.

اهمیت چوب پلاست در ساخت و ساز

مزایای چوب پلاست

 این ویژگی خیال کارفرمایانی که این محصول را برای پروژه‌های خود انتخاب کرده‌اند را راحت می کند. و می دانند که به‌دلیل تغییر رنگ ناشی از اشعه‌های خورشید، نباید دائماً تخته‌های خود را تعویض کنند.

در نهایت، یکی از جذاب‌ترین جنبه‌های مرتبط با استفاده از چوب پلاست به جای محصولات چوبی سنتی، نیاز به نگهداری پایین آن است. یک شستشوی ساده هر چند وقت یکبار به شما کمک می کند تا مبلمان فضای باز شما مانند روز اول، نو باقی بماند.

این ویژگی باعث صرفه جویی در زمان و هزینه می شود. زیرا به ابزارهای ویژه و یا تجهیزات خاص برای تمیز کردن به غیر از محلول آب و صابون نیاز نخواهید داشت. و برای کارفرمایان پرمشغله ای که نمی خواهند ساعت ها برای نگهداری در ماه های گرم وقت بگذارند، مناسب است.

اهمیت چوب پلاست در ساخت و ساز

مجموعه ما با تولید چـوب پلاسـت های با کیفیت و مرغوب و مشاوره در مورد پروژه های شما، در خدمت عزیزان می باشد.

برای مشاهده محصولات چوب پلاست، بر روی این لینک، کلیک بفرمایید.